Правнилник о оцењивању
На основу члана 109. став 5. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 72/09, 52/11 и 55/13),
министар просвете, наукеи технолошког развоја доноси
ПРАВИЛНИК О ОЦЕЊИВАЊУ УЧЕНИКА
У ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ
Предмет Правилника
Члан 1.
Овим правилником утврђују се начин, поступак и критеријуми оцењивања успеха из појединачних наставних предмета и владања и друга питања од значаја за оцењивање ученика и одраслих у основном образовању и васпитању (у даљем тексту: ученик).
Термини изражени у овом правилнику у граматичком мушком роду подразумевају природни мушки и женски род лица на које се односе.
Сврха и принципи оцењивања ученика
Члан 2.
Оцењивање је саставни део процеса наставе и учења којим се обезбеђује стално праћење остваривања прописаних циљева, исхода и стандарда постигнућа ученика у току савладавања школског програма.
Оцењивање је континуирана педагошка активност којом се исказује однос према учењу и знању, подстиче мотивација за учење и ученик оспособљава за објективну процену сопствених постигнућа и постигнућа других ученика и развија систем вредности.
Оцењивањем се обезбеђује поштовање општих принципа система образовања и васпитања утврђених законом којим се уређују основе система образовања и васпитања (у даљем тексту: Закон).
Принципи оцењивања, у смислу овог правилника, јесу:
- објективност у оцењивању према утврђеним критеријумима;
- релевантност оцењивања;
- коришћење разноврсних техника и метода оцењивања;
- правичност у оцењивању;
- редовност и благовременост у оцењивању;
- оцењивање без дискриминације и издвајања по било ком основу;
- уважавање индивидуалних разлика, потреба, узраста, претходних постигнућа ученика и тренутних услова у којима се оцењивање одвија.
- ПОГЛЕДАЈ ЦЕО ДОКУМЕНТ